SISUSTUSLIIKKEEN PERUSTAMINEN – RAHOITA UNELMA YRITYSLAINALLA
Moni sisustukseen intohimoisesti suhtautuva haaveilee oman sisustusliikkeen perustamisesta. Sellaiselle ei välttämättä tarvitse olla toimitiloja, sillä sisustusliikettä voi pyörittää kokonaan netistä käsin. Jotkut sisustuskaupat myyvät runsaasti erilaisia tuotteita, kun taas toiset keskittyvät myymään vaikkapa ainoastaan kotimaisia tuotteita. On myös sellaisia sisustusliikkeitä, jotka myyvät yrittäjän itsensä valmistamia tuotteita.
Olipa yritys sitten kivijalkamyymälä tai netissä toimiva kauppa, tarvitsee sen perustamIseen aina rahaa. Pankkien ja rahoituslaitosten tarjoama yritysrahoitus on yksi vaihtoehto päästä avaamaan yritys. Sellaisen hakeminen onnistuukin helposti netissä täytettävällä lomakkeella. Yleensä lainapäätöksen saa saman tien. Yrityslainan kohdalla on kuitenkin tärkeää, että lainan kohteen ja yrityksen tulevaisuuden näkymät osaa selventää hakemukseen. Näin luotonantaja voi olla luottavaisin mielin ja myöntää asiakkaan hakeman lainan.
HAE APUA YRITYKSEN PERUSTAMISEEN
Yrityksen perustaminen voi vaikuttaa monimutkaiselta, jos ei ole koskaan aikaisemmin toiminut yrittäjänä. Onneksi aloittelevalle yrittäjälle tarjotaan kuitenkin monipuolisesti tukea. TE-toimistot järjestävät aloitteleville yrittäjille suunnattuja kursseja sekä antavat henkilökohtaista opastusta yrityksen perustamisen eri vaiheissa. Sen lisäksi myös Uusyrityskeskukset auttavat uutta yrittäjää. Heidän asiantuntijoidensa kanssa on mahdollista tehdä yhdessä liiketoimintasuunnitelma. Siihen merkitään muun muassa yrityksen kasvusuunnitelma sekä kilpailevat yritykset. Yrityksen perustamisen aikaan onkin hyvä miettiä, mikä tekee juuri omasta yrityksestä erityisen ja miten se erottuisi joukosta.
Jotkut yritykset ovat panostaneet tiettyyn sesonkiin. Esimerkiksi joulutuotteita myyvä verkkokauppa voi kuitenkin olla toiminnassa ympäri vuoden, sillä ihmiset ostavat joulutuotteita myös sesongin ulkopuolella. Samaan tapaa kevätvärejä voi myydä syksyllä ja talvella. Sesongin ulkopuolella voi järjestää myös alennuspäiviä, jolloin sesongin ulkopuoliset tuotteet myydään halvemmalla. Tällaisia asioita kannattaa miettiä etukäteen, sillä niillä on merkitystä liikkeen menestymisen kannalta.
Yrityksen menestyminen liittyy vahvasti myös mainontaan. Varsinkin aloittelevat ja pienet yritykset voivat panostaa sosiaalisessa mediassa tapahtuvaan mainontaan. Instagram- ja Facebook-tilit ovat kätevä keino saada yritykselle näkyvyyttä. Parasta niissä on myös se, että ne ovat jopa kokonaan ilmaisia keinoja mainostaa. Toisaalta myös maksetut mainokset esimerkiksi lehtiin tuovat paljon näkyvyyttä ja siten potentiaalisia asiakkaita kaupoille.