DESIGNIA MYYVÄN YRITTÄJÄN SELVIYTYMINEN NYKYMARKKINOILLA

Nykyaikana jokaisella kuluttajalla on mahdollisuus valita. Enää ei tarvitse tyytyä vaan oman kylän markettien valikoimaan, vaan voi suunnata suoraan omalta kotisohvaltaan internetin valikoiman pariin. Monesti valikoiman paljous saattaa jopa hämmentää kuluttajaa, sillä nyt parin vaihtoehdon sijaan tarjolla saattaa olla miljoonia. Nyt jokaisen kuluttajan pitää päättää, minkä perusteella tuotteensa valitsee – painaako vaakakupissa enemmän kotimaisuus, hinta, palvelu, tuotteen ulkonäkö, saatavuus vai joku ihan muu.

 

Vastaavasti tarjonnan paljous vaikuttaa myös yrittäjään, joskin toisin päin. Yrittäjän on hyvin saturoiduilla markkinoilla osattava erottua kilpailijoista edukseen ja löydettävä keino saada asiakkaat valitsemaan oma yrityksensä muiden vaihtoehtojen sijaan. Erityisen vaikeaa tämä on design-markkinoilla työtä tekeville – kuinka voin kilpailla markkinoilla, joilla on tarjolla jopa miljoonia vastaavia tuotteita superedulliseen hintaan?

 

DESIGN-TUOTTEITA ARVOSTETAAN VIELÄ NYKYÄÄNKIN

Kun myy tuotteitaan design-markkinoilla, ehkäpä tärkein neuvo on olla vertailematta itseään muihin. On selvää, ettei Suomessa suunniteltua ja

kotimaista designia ja laatua ja ovat valmiita maksamaan näistä arvoista sievoisen summan.

ASIAKKUUDENHALLINNAN AVULLA EROTUT KILPAILIJOISTA

Paras tapa erottua millä tahansa markkinoilla on tietenkin tarjota asiakkaille unohtumaton asiakaskokemus. Jos et vielä tiedä miten tämä tehdään, meillä on sinulle ilouutisia – on olemassa automaattisia työkaluja, joiden avulla se on todella helppoa! Asiakkuudenhallinta eli crm hoituu helposti crm -työkaluilla, joiden avulla tarjoat asiakkaille henkilökohtaisemman ostokokemuksen. Crm -metodeilla saat varmemmin tyytyväisiä asiakkaita, jotka palaavat ostamaan tuotteesi vielä monen monta kertaa. Tutkimukset todistavat, että tyytyväinen asiakas palaa yrityksen pariin jopa 90% todennäköisemmin. Tämän lisäksi hän suosittelee tuotteitasi myös varmemmin ystävilleen, jotka voisivat olla niistä kiinnostuneita. CRM on siis ehkäpä paras sijoitus yritykseesi jonka voit tehdä!

Kuluttajat määräävät sen, mikä yritys markkinoilla menestyy. Vaikka sinulla olisi maailman paras tuote, ei yrityksesi kerta kaikkiaan voi pysyä pystyssä, jos asiakkaita ei ole. Tämän takia pitää aina muistaa panostaa asiakkaisiin. Tarjoa taattua laatua ja maailman parasta palvelua, niin asiakkaalle jää käynnistä hyvä maku suuhun. Paras neuvo on pitää asiakkaita ikään kuin ystävinäsi – tuo heidät niin lähelle, ettei ostokokemus tunnu ollenkaan pelottavalta. Kohta design-kauppasi käy kuin kuumille kiville!